Sunday, December 22, 2013

Toyota Passo Facelift 2007

Setelah 2 tahun, syarikat pengeluar kereta Toyota Passo & Daihatsu Boon telah mengeluarkan model yang dinaik taraf iaitu facelift version 2007. Secara keseluruhan, model facelift ini masih mengekalkan ciri-ciri yang sama dengan model terdahulu tetapi terdapat perubahan pada bentuk bumper hadapan. Contoh version 2007 yang dipaparkan ini merupakan version crossover dan merupakan model keluaran yang unik. Dikenali dengan nama "Petite Toma Collection", keluaran ini mungkin mendapat inspirasi daripada buah tomato.



Petite Toma Version


Toyota Passo Facelift Version 2007
Antara ciri-ciri asas untuk mengenali version facelift 2007 ini adalah warna cream interior yang lebih terang daripada model 2005 dan mempunyai versi tempat duduk hadapan yang bersambung atau dikenali sebagai "Bench Seat".


Interior Petite Toma Version

Di Malaysia, bahagian-bahagian dalaman Toyota Passo Petite Toma Version adalah dikategorikan sebagai RARE dan harga boleh mencecah sehingga ribuan ringgit.

Karpet Dengan Print Tomato



Head Unit Cover & Aircond Controller Warna Buah Tomato



Rim, Stiker pada penutup Petrol & sebelah emblem passo


Saya amat teringin untuk melihat sebuah versi yang disalin daripada Toyota Passo Petite Toma Version ini di Malaysia. Setakat ini ada beberapa myvi yang siap diconvert kepada Petite Toma Version namun bukan 100% mengikut versi tersebut.





No comments:

Post a Comment